Goud of lood onder Twin Towers?

In onderzoeken en complottheorieën kan ik nergens vinden dat er een kans is, dat het verdwenen goud bij de 9/11 ramp helemaal geen goud was.

http://www.goudstaven-goudstukken.be/tag/goudbaren/
geeft je de gelegenheid te zoeken met zoekwoord “spookgoud”. Als je daar leest en er onder nog wat, stuit je op:

“diefstal van ruim 150 miljard dollar aan goud uit de diverse kluizen van de twee torens.”

Iets verder in de kelder van het artikel lees je dat het bestaan van goud in fort Knox, V.S., ook niet helemaal zeker is. Zelfs nog iets vreemds:
“Wat een einde kan maken aan de theorieën over het verdwenen goud uit fort Knox is een onafhankelijke audit, maar die wordt steeds afgehouden. Dat het handelen van de Fed en de US Treasury soms schimmig verdacht mag worden is duidelijk”

Terug naar New York. Over een enorme hoeveelheid gesmolten metaal onder WTC zie ik nergens waaruit dit metaal eigenlijk bestond.
Goud smelt rond de 1063 graden Celsius, lood bij 327 graden Celsius.
De brand in de betonnen flats in Amsterdam Bijlmer=Zuidoost bereikte temperaturen tot 1.000 a 1.200 graden Celsius toen er een vliegtuig in stortte. De Twin Towers hadden vast ook zo’n temperatuur.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/gold.html
geeft een ander kijkje:
Hierin staan cijfers dat goud en zilver tot 1.000 miljoen dollar waarde verdwenen is:
“it would seem that at least the better part of a billion dollars worth of precious metals went missing.”

Dit is geen verhaal uit 2002, onderaan staat: “page last modified: 2011-08-10”

http://www.usmarkets.nl/columns/150010-911-wat-er-echt-gebeurde.html
geeft nog meer vermoedens. Neem dit stukje bijvoorbeeld:
“En als laatste nog dit. Larry Silverstein, eigenaar van het WTC 7 gebouw kreeg – in 2002 – $861 miljoen van de verzekering. Zijn investering in het complex werd echter geschat op $386 miljoen. Dus het instorten van het gebouw heeft hem geen windeieren gelegd. In totaal heeft hij 4 miljard aan alle WTC gebouwen verdiend, gelukkig had hij enkele maanden van tevoren zijn complex tegen terrorisme verzekerd, of noemen we dat toevallig? Alleen jammer dat hij zich versprak. Hij zegt dit: “I remember getting a call from the, er, fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, “We’ve had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it. And they made that decision to pull and we watched the building collapse.” Pull betekent in dit geval in laten storten en om een dergelijk gebouw in te laten storten is wel degelijk een voorbereiding nodig. Zoiets doe je niet zomaar even, dat kan tot wel twee weken aan voorbereiding duren. Dat doe je niet in een paar uur en zeker niet als je kijkt naar hoe makkelijk het gebouw instortte. Dat kan niet anders dan vooraf gepland zijn.”.

Ik ga het nu niet opnieuw opzoeken, maar ik heb op veel plaatsen van internet vorige week gelezen dat ontploffingen in die gebouwen vlak voor de instorting, veel mensen op de gedachte brachten dat er een gereguleerde instorting plaatsvond.

Evenmin kijk ik verder nog naar de publiek gemaakte aanwijzingen dat de regering van de Verenigde Staten van Noord-Amerika al weken tevoren wist van de komende catastrofe rond de torens. En dat het Pentagon bestookt zou zijn door een V.S.-raket.

Lees ook:
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/31010/onthutsende_andere_kijk_op_9_11

Ik beperk me tot de hierboven vermelde resultaten van de zoekmachine. Er is zo ontzettend veel informatie, die kan ik niet allemaal hier neerzetten.

Een toelichting over brand en beton.
Beton kan branden, de ingekapselde zuurstof en watergevulde porieën kunnen ervoor zorgen dat de brand dóór blijft branden.

Bij hoge temperaturen in de orde van 1000 tot 1200 graden Celsius treden betonsmelt- en betonspatprocessen op. Al bij lagere temperaturen vertoont beton een rode gloed. Via internet is daarover weinig te vinden, meestal krijg ik bij “beton brand” zoekresultaten, zelfs met in de URL de naam “betonbrandtniet” en merk dan op dat het informatie is van fabrikanten van betonelementen. Een enkele keer vindt ik verslagen van proefnemingen met de genoemde hogere temperaturen. Zelf heb ik rond 1975 in een flatgebouw van 4 verdiepingen, bij de bovenburen, gezien dat een kuil van rond 70 cm, diepte in het midden ongeveer 6 centimeter, was ontstaan. Het buurjongetje had met lucifers gespeeld boven een plastic tafelkleed. Aks ik het goed onthouden heb lag er ook nog een krant of zo. Gloeiende druppels plastic daarvan hadden brand veroorzaakt in een kunststoffen vloerkleed, de brandweermannen vertelden later dat daardoor een flink hoge temperatuur was ontstaan waar de betonnen vloer niet tegen kon. In hoeverre dit dieper had kunnen raken weet ik niet. Eerder genoemde wetenschappers beproefden beton bij flink hoge temperaturen. Ze schrijven over betonsmelten en betonspatten waardoor de eigenschappen van beton sterk achteruitgaan.

Allerlei losse eindjes en geheimdoenerijen over deze merkwaardige zaken vind je op internet.

Ik heb nog nooit een gladde aal uit een emmer paling hoeven te vissen. Ik zou het ook niet willen. Bah!

Een Reactie op “Goud of lood onder Twin Towers?

  1. arnold de pauw

    mooie tekst niek !