Rumspringen op mijn oude dag

Hai bekenden, ‘Beminde’ en nog onbekenden in mijn Spaces en WordPress netwerkje. Wat lastig dat Spaces in mijn Space nauwelijks wat adressen heeft overgezet in de Reacties van de afgelopen jaren. Namen vaak veranderd ook, ik ben gepromoveerd van Niek naar niek1928 bijvoorbeeld. Die gevolgen van de verhuizing heb ik niet kunnen voorzien, denkelijk met vele anderen.

Ik lees over voorspellingen over de jaren van nu. Jij kan het ook lezen op een van Spaces overgestapt mens – hier is de url:
http://annpostma.wordpress.com/ Verdere gegevens: 2011/02/24, Titel: “nostradamus en sint malachias zouden best eens gelijk kunnen krijgen.”
Lees en huiver – je hebt dezer dagen gelezen dat Khaddafi tot de laatste mens van Lybië zal vechten tegen wat hij noemt al quaida. De laatste man zal hij zelf zijn, zegt hij. Als ik het allemaal goed begrijp moet er ergens een dingetje zijn dat Rome zal verwoesten, binnen afzienbare tijd.

Zou Khaddafi een ziener zijn? Met de hand gereed op een knop van een verwoestend wapen?

Nostradamus (14 december 1503 – 2 juli 1566) vermaard ziener en voorspeller, voorspelt kwaad op de aarde.
Malachias (1094 – Allerzielendag 1148) omschrijft de laatste paus, opvolger van de huidige Benedictus XVI, als Petrus de Romein. Deze Petrus Romanus zal de Stoel bezet houden (…) dan zal de stad op de zeven heuvelen verwoest worden, en de Grote Rechter zal zijn volk oordelen”. Mijn geringe ervaring leert me dat Zieners iets kunnen zien, dat anderen niet zien. Daaruit trekken de goede mannen conclusies, nooit precies, vaak tegenstrijdig aan die van de concurrent – kortom onbetrouwbaar.

Zieners zijn er al van oudsher. We hebben vaak wel wat opgedaan en geleerd van die mensen, gewoonlijk alleen tussenpersonen. Mensen met goede en slechte contacten met overgeganen in een hiernamaals. Via mediums of rechtstreeks flikken die geesten ons allerlei kunstjes, laten ons onbegrijpelijke voorvallen beleven, beschermen soms ons leven of pogen onze zaakjes te regelen. Zieners uit de oudheid, van Melchizedek tot Jezus, uit de middeleeuwen waarin Nostradamus schittert, in de tegenwoordige tijd met exemplaren als Croiset, beroemde channellers tot en met de locale vertolkers van de contacten die in kleine zaaltjes blijken te hangen tussen levende bezoekers en overgegane familieleden. In zo’n ruimte achter het café blijken een ander soort geesten nog onzichtbaar (elders soms zelfs zichtbaar) aan levenden op de wereld hangen. In de laatstgenoemde wat onbeholpen situaties gaat het middels een kettinkje of foto. Velen raken een beetje onderteboven als ze iets ervaren van rondhangers uit de tussenwereld omdat die onverwerkt uit het leven stapten of vermoord werden en nog willen afrekenen met daders, enzovoort. Zo langzamerhand weten we wel dat er nog oponthoud en leven is in de brouwerij na aankomst in het hiernamaals. Velen van ons hebben wel eens contact gehad, aanraking voelen, iets horen, iets zien, een vreemde geur ruiken, een huivering ervaren, een ingeving krijgen en ga zo maar door. Complex hoor, al die onbewijsbare ervaringen.

Abraham had kennelijk ook een licht aan te raken aardse geest, Jacob had zo’n ik-behoefte dat hij broer Ezau van diens erfenis beroofde. Dezen waren dan nog van de tijd dat je prestige kreeg door goddelijk contact, eigendom van een “Belofte van melk en honing” waarmee je kon opscheppen. Dat gaf de schaapherders een verheven gevoel. Ga de prachtige verhalenboeken uit het verleden maar na, er zijn nog meer van die groeimomenten naar macht. Jezus voelde zich ongetwijfeld meer zoon van god dan ik. Terwijl ik toch evengoed een kind van god ben.

Moeilijk voor mij dit alles op te schrijven. Ik ben geen schrijver, het is allemaal zo warrig en vaag en ik wil het er toch over hebben met jullie. We zijn er op de wereld zo’n beetje aan toe om te beseffen dat de loop van de geschiedenis betekent: Liefde groeit, zij het heel langzaam, kijk naar de menselijker geworden wetten sinds de oudheid. Jij hakt een arm af? Jouw familie uitgeroeid. Stapje omhoog: Stak je iemands oog uit? Alleen jouw oog er uit. Weer een treetje omhoog. Klap op wang? Jij mag mijn andere wang zien. Steeds weer een ietsepietsie verbetering. Gods hand? Wat dacht je van menselijk opveren? Vooral in het begin waren we eenzaam maar wát hadden we een veerkracht: We maakten ons zelfs een god naar onze beeltenis (en zeiden wat anders).

Geloof, hoop, liefde. Geloof groeit naar wéten. Hoop? Tja, zonder theologische scholing zeg ik maar niets, het doet me er alleen om denken dat het gezond is te blijven lachen. En dat doe ik! Liefde dan? Ja. Ja, ik meen te zien dat die al eeuwenlang groeit. En kom nou niet met de hijgerige en hyperige incidenten die de media ons voorschotelen. Tegen mijn eigen Beminde (dag Caro!) wier naam ik niet mag noemen vanwege de privacy, zeg ik vaak heel lomp/bruut/waarheidsgetrouw ‘tegelijk met de steniging van diejen mens zijn er 7 miljard andere mensen lekker bezig met hun eigen leven.

Punt godslastering. Daar gaat binnen een paar honderd jaar een eind aan komen. Een tijdvak waarover ik me bezorgd maak, ocharme de mensen die het niet zullen kunnen volgen. Niet kunnen behappen dat onze locale aarde-god weinig betekent vergeleken met de ontzettend oneindige god die door ons hele heelal straalt en mogelijk nog wel door veel meer heelallen. (Ik gniffel zacht: Hee Lallen, mijn endorfientjes trekken zich weer als een karavaan omhoog in mijn hersenpan. Oké, ik lach even en kom zometeen op het toetsenbord weer tot een vervolg. Ik weiger me over te geven aan de grote gelijkenis van lallen met kallen. Foei, praat ik onzin dan?). Ik zal niet doordraven over de genoemde lastering, paarlen voor de zwijnen: Iedereen weet nou zo langzamerhand wel dat we hoe langer hoe meer ontdekken over steeds oneindiger afstanden en eigenschappen. Over steeds kleinere, tot dusver onmeetbare, onderdeeltjes van ons bestaan, met steeds weer nieuwe onbekende eigenschappen. Lees ook eens in Wiki dat “neutrino’s” vanaf onze zon en vanuit het hele universum door ons heen vibreren, stralen, golven of hoe je het ook wil noemen. Zou er tóch een materie zijn die tegelijk liefde door ons heen laat stromen? Een minieme groeiende liefde?

Zullen jij en ik, jullie en ik dus, fondsen bij elkaar sprokkelen? Wie betaalt, bepaalt de uitkomst van de in te huren betovergroot-ontdekker in deze tot nu toe onbekende omzetting van Liefde. Vanuit liefde? Vanuit materie?

P.S.
1.)
Een brok van ontroering in mijn keel. Endorfientjes die wachten op bevrijding? Je blijft lachen.

2.)
Check ik even de spelling, zie ik dat Melchizedek ook z’n huidige netwerkjes heeft. Ik zie, ik zweer je nú pas:

Melchizedek, hoofd van de materialisatiestraal, begeleidt de vormgeving ervan in materie, herordering en integratie : het leven zelf is onze inwijdingsweg ! Op URL:
http://www.kristallenpoort.be/metatron-26-melchizedek.htm
Het ik-mannetje in me roept: Ze hebben mijn idee gejat. Te laat om bergen geld te scheppen uit een ‘copyright’. Ik? Lach!

Warme groet – Niek
.

10 Reacties op “Rumspringen op mijn oude dag

  1. Hallo Niek,
    bedankt voor je reactie en je hebt hier een mooi en interessant blog geplaatst, ik heb het met plezier gelezen, de humor heb je niet weggelaten en dat is toch echt belangrijk, zonder lachen redden we het niet. Dat er een materie is die ware liefde door de mensen laat stromen daar geloof ik in, en dan heb ik het niet over liefde tussen mensen, verliefdheid is een virus en liefde kan groeien al zijn “ik hou van jou” ook maar een paar woorden die iedereen makkelijk kan zeggen. Het is meer een enorm groot geluksgevoel dat maar een paar keer in een leven ervaren kan worden en heeft niets te maken met het bla, bla, bla van de gelukkigste dag van je leven, voor een vrouw het pasgeboren kind? Welnee voor 99% is iedere vrouw alleen maar blij dat het achter de rug is en de liefde voor het kindje komt pas als de moeders wat zijn bijgekomen 😉 De trouwdag dan? Ook niet het is een hectische bedoening en de eerste huwelijksnacht is meestal allang geweest zodat het pasgetrouwde paar eindelijk rustig kan gaan slapen. Zelf heb ik een paar keer het onaardse geluksgevoel ervaren en dan nog helemaal alleen waarvan één keer liggend op de aarde tussen het koren met boven mij de strakblauwe lucht, moeder aarde is ook goddelijk. Het ehhh dingetje dat het Vaticaan zal vernietigen is overigens het strakke geloof zelf met de mens die zich heeft aangematigd de plaatsvervanger van god op aarde te zijn op de troon.
    Khaddafi is bezig met blufpoker, maar het zou kunnen zijn dat hij chemische wapens heeft die hij gaat inzetten en dan zou hij inderdaad als laatste over kunnen blijven, in dit geval is alles weten bepaald niet om blij mee te zijn, dus we wachten het maar gelaten af Niek, Nederland staat te trappelen van ongeduld om mee te mogen doen met weer ons belastinggeld, misschien kan je het terugvinden maar er was van de week een heel goede documentaire op TV en met al die boter op de hoofden kunnen ze dit soort landen het maar beter onderling uit laten vechten. Via uitzending gemist kan je het misschien wel opzoeken de documentaire is van “Tegenlicht: Onze dierbare dictators” volgens mijn bescheiden mening was het 21 maart op Ned. 2 je zult het vast interessant vinden.
    Overigens om van de hak op de tak te springen zijn er wel degelijk helderzienden en heldervoelenden, niemand hoeft er in te geloven maar ik zeg je dat het bepaald geen makkelijk leven is, verder ga ik er maar niet op in 😉 Ieder mens heeft een paranormaal tikje alleen willen heel veel mensen er totaal niets mee te maken hebben en wuiven alles weg, zelf heb ik genoeg meegemaakt en ik ben toch echt nuchter genoeg om het eerst eens allemaal uit te zoeken, bewijzen kan je niets, dus dan bestaat het niet gaat er bij mij echt niet in, geloven is inderdaad weten al is dat dan maar van jezelf. Ik zal de link van je blog bij het mijne zetten en misschien zien we elkaar hier op WordPress nog wel bij een item dat ons beide doet nadenken.
    Lieve groet, Ann.

    • Lieve Ann

      Ik had een paar korte, stagiar-achtige introducties, kennismakingen met helderzienden en heldervoelenden. Mjn ervaringen zijn beknopt, een enkele keer koos ik ervoor alleen toe te kijken. Voorvoelde dat ik niet in een vorig leven van mij thuishoor.

      Een eenzame positie, met wie kan je daarover praten?

      Ik las heus wel “verder ga ik er maar niet op in”. Kunnen jouw ervaringen mij wat leren?

      Als het jou ook uitkomt wil ik graag buitenblogs (zie gravatar) met je van gedachten wisselen hierover – warme groet – Niek

    • prachtig niek !

  2. Buiten de blogs om wil ik er best over praten Niek, overigens is het voor mij geen eenzame positie hoor, men weet wat ik vele jaren heb gedaan en die mensen zijn me nog steeds dankbaar, ook herken je elkaar en kan er dan goed over praten en geen Jomanda gedoe 😉 Ik neem eerdaags wel contact met je op,
    Liefs, Ann.

    • Hi Ann

      Overlees ik je nog eens en zie:
      “onaardse geluksgevoel ervaren en dan nog helemaal alleen waarvan één keer liggend op de aarde tussen het koren met boven mij de strakblauwe lucht”

      Vaag, heel vaag overkwam me dat, ook op het land, koren gedorst pakweg in 1938. In de blauwe lucht herinnerde ik me de kort te voren ontdekte wijdheid van de sterrenhemel. In contrast ermee zag ik later een vrouw de los op het land liggende aren ‘lezen’ Warme groet – Niek

  3. Hi Niek,
    nog eens even wat oude blogs gelezen, en ik moet zeggen dat ik je wijze woorden mis. Het is alweer lang geleden dat je dit blog plaatste en wat is er weinig en toch weer veel veranderd. Liefde wordt àl minder tussen mensen die deze aardkloot bewonen, misschien een groeistop, maar het egoïsme viert hoogtij. De voorspellingen van Nostradamus, mits in een bepaalde context gezien, heeft voorspeld dat de Islam in deze eeuw de overhand gaat nemen, en jammer genoeg lijkt het daar sterk op met de verderfelijke aanhangers van de IS, die overigens al over de hele wereld zijn verspreid. Met Nederland gaat het niet goed Niek, ouderen die afhankelijk worden van gemeenten die er nog niet klaar voor zijn, de zorg is bijna afgebrand en niet te vergeten de recessie, waar we allemaal voor moeten bloeden. Zomaar even een praatje gemaakt hier, ik zend je warme groeten uit een waterkoud noorden van het land.

  4. Dit vind ik leuk van je Ann. Zo lang het nog niet zo vér is heb je duidelijk tijd voor terugblikjes.

    Zo vér? Ja! Als: “it giet aon” klinkt zal je belangstelling vermoedelijk meer bij de tijd raken. Op zijn minst zal je de wacht houden bij de grote sloot bij jullie, om een verdwaasde verdwaalde schaatser de goeie richting naar het parcours te wijzen, ha ha.

    Ik ga later nog nader in op jouw reactie van gisteren, maar nu even niet. Ik ben wat onthand, links lijken mijn vingers op houtjes en nog niet klaar om lekker snel mee te doen aan het schrijven van een brief aan jou. De tekst begint zich al ietsepiets te ontvouwen, maar helaas.

    Het mooie is: lekker met 9 vingers, als in een stroom woordjes neerzetten. Eenmaal begonnen lijkt het (tot mijn verbazing) dan alsof ik “de geest” krijg. Vlot achter elkaar wemelt het dan van gedachtenkronkels die ik niet allemaal herken als afkomstig uit mijn eigen brein. Plezierige verrassing voor me…

    Lieve Ann “’t begint” zal nog wel even wachten. Dus wat mijn reactie naar jou betreft…
    [Had ik je 1/100 seconde op het verkeerde been?]

    Warm gegroet!
    .

  5. Lieve Niek,
    gaat het allemaal nog een beetje? Zelf ben ik afgelopen 21 mei drie kwart eeuw geworden, een toch wel enorme leeftijd nietwaar, mede omdat ik nu toch echt wel aan de vergrijzing mee werk 😉 Een naar woord vind ik dat, maar een pil van Drion zit er niet in, daar willen ze niet van horen, al zijn er middelen genoeg. Het is allemaal zo scheef, de vergrijzing kost het meest, maar die moet natuurlijk wel in stand gehouden worden met allerlei kunstgrepen. Ik hoop van harte dat het redelijk goed met je gaat, ontvang liefs van mij voor jou, Ann.

    • Dag Ann.

      Nog proficiat dat je al 75 jaren hebt afgemaakt gisteren. Zo te merken word jij nog niet geplaagd door een Niet Aangeboren Hersenaandoening. Houden zo. Ik was wel al voor die bijl gegaan dat meldde ik 6 januari 2015 eigenlijk al, maar het valt nu nog mee…

      Zo, even genoeg voor nu, ik wil nog meer reageren, ’t komt nog wel. Liefs en het beste voor nu. Van Niek

Geef een reactie

