Een ongelukkig ongelukje, 300 jaar te vroeg.

Voor de aardigheid ging ik gisteravond eens kijken wat zoekmachine “in alle zoekmachines” vindt op de zoeknaam “niek28”, ook omdat ik meen dat ik die naam ooit op het web gebruikte. Goed, ik zie een vondst staan, klik erop en zie de forumpost die misschien van mij zal zijn:

“niek 28 januari 2010 11:32 | haarlem
god heeft voor de een heel veel waarde en voor de ander geen. de een geloofd in god de ander niet. ik ben heel RK grootgebracht. er hebben zich zoveel nare dingen voorgedaan tijdens mijn leven dat god voor mij heeft afgedaan. er is geen god.”


Ik zie nog een paar ingetogen posten op de gevonden URL:
http://www.wieisgodvoorjou.nl/index.php?option=com_easybook&view=easybook&Itemid=2&limitstart=145″,
en nog een paar jongere bladzijden, ingetogen. Dit alles daagde me uit om ook wat in te sturen.


“11 maart 2011 23:18 | Amsterdam
Van een aantal geloven ben ik deelnemer, een aantal andere geloven heb ik een beetje leren kennen. Zoals ik het momenteel ervaar hebben mensen een God geschapen naar hun beeld en gelijkenis, dus net andersom als de 3 hoofdgodsdiensten leren.

Persoonlijk vind ik het algemene bekende begrip God een grove godslastering. Hij/Zij/Het is zo oneindig veel groter dan joden, christenen en moslims uitleggen. Ieder die een beetje kennis neemt van ontdekkingen dat steeds kleinere en grotere waarnemingen zijn aan te tonen, ieder kan zijn eigen conclusie trekken. Daarnaast, in het beleven van mijn leven ervaar ik zelfs niet-waarneembaar bestaan. Van de lokale/aardse godsdiensten heb ik wél geleerd: Liefde, ontzag en dank voor ons bestaan. Voor hoop en geloof zal zeker in de komende honderden jaren iets anders dienen te komen. Dat zal veel pijn kosten. Ik kan helaas niet bedenken hoe het dan moet met alle afhankelijken van een bedachte God, hoe we elkaar nieuw geloof en vooral nieuwe hoop leren. Ik ben hierover bezorgd.”

Na het insturen van mijn forumbijdrage snuffel ik nog even en zie dat de mogelijk laatste serieuze inzending van
“03 juli 2010 09:08 | Nunspeet” is.
Vanaf de volgende onleesbare van: “01 oktober 2010 11:56 | Czech Republic”, kwam er de volgende 100 inzendingen spam. Spam voor sex, een evolutiemaniak en drugs, zo te zien tot 22 februari 2011. Daarna eindelijk weer een paar normale posten en dan die van mij.

Lesje geleerd, ik…. Als ik in zoekresultaten van “in alle zoekmachines” op “http://www.startpagina.nl/” mijn voornaam zie staan, moet ik niet zo happig zijn en meteen “doen”, maar eerst beter lezen. Er stond:

28 – wieisgodvoorjou.nl is offline
44 feb 2010 niek 28 januari 2010 11:32 | haarlem. god heeft voor de een heel veel waarde en voor de ander geen. de een geloofd in god de ander niet.
http://www.wieisgodvoorjou.nl/index.php?option=com_easybook&vi… bron: dmoz, gigablast”

Sjonge jonge wat sukkelig. Had ik op de Home pagina van de site gekeken, dan had ik daar kunnen zien wat me in de zoekvondst ontgaan was. “Home” zei:

De webpagina wieisgodvoorjou.nl is niet meer beschikbaar. – Kijk voor meer informatie over het boek op http://www.kok.nl.

Waarvan acte. – groet – niek

Geef een reactie

