Ach, die paar pruimen

Hi,

Gebruikmaken van de eetvoorzieningen van een verzorgingshuis van Osira gaf mij gelegenheid om bij de warme maaltijd een kleine portie pruimen te krijgen. Op verzoek kreeg ik dan in de afgelopen 3 jaar een bakje met 3 of 4 pruimen. Mijn gegevens: leeftijd 82 jaar, man, werkte vanaf mijn 14e jaar, geboren Nederlander, het land alleen uit geweest voor vakantiereizen, onder meer schitterende trips in dienst van het ‘reisbureau’ van de Koninklijke Marine, na 6 ½ jaar dienst bij de K.M.mag ik me zelfs ‘veteraan’ noemen. Meer relevants kan ik nog wel eens hier opschrijven.

De tijden voor spelers met kapitaal zijn slechter geworden, hoorde ik. Voor mij is het belangrijker een vertrekkende voorzitter van de Raad van Bestuur van Osira. Ze toucheert een bonus van enkele tonnen euro’s bij pensionering rond deze dagen. Toch: in de afgelopen maand kan ik het bedienend personeel van het restaurant verzoeken om pruimen, maar krijg alleen te horen: die krijgt u niet meer.

Kan ik op grond van gewoonterecht nu aangifte doen van diefstal? Zal ik dan eerst een schriftelijke klacht bij Osira moeten indienen tegen deze maatregel? Ik heb geen idee hoe ik gedaan moet krijgen dat dit bedrijf de verstrekking hervat. Internet is natuurlijk niet de plaats om dit te weten te komen. Aan de andere kant – ik ben niet in staat om meer dan 200 meter te lopen om in een politiebureau te gaan informeren. Nog afgezien van mijn onwil om grappen en grollen van de baliewerkers van de politie aan te horen. Een advocaat in de arm nemen is natuurlijk belachelijk.

Ik wil nog niet voor een eurocent benadeeld worden door de crisis van deze jaren. Vooral niet omdat ik de pest heb aan het gegraai van speculanten en bankiersmensen. De gevolgen van het onverantwoordelijk gedrag van dat soort tuig behoren niet op mij afgewenteld te worden. Zo, dat is er uit!

Wie kan me op weg helpen om mijn doel ‘hervatting van pruimenverstrekking’ te bereiken? Reageer maar hieronder, daarna lukt het zonodig vast wel om contact te leggen. – groet – Niek

4 Reacties op “Ach, die paar pruimen

  1. Misschien dat een mail naar r.leijten@tweedekamer.nl helpt.
    Succes ! Ook dit onrecht is weer niet te pruimen !

  2. Hi – Welbedankt. Weet je iets snellers? Ik geloof dat ik via Leijten nog een paar jaar geduld moet hebben voordat de “zaak” bij het O.M. ligt.

    Ohof, weet je iemand anders die weet hoe ik dit zo snel mogelijk bij O.M. krijg? Ik hou me aanbevolen voor dier/diens naam etc.
    .

  3. Hahahaaaaaaaaa!!!! ik zou erom gaan bedelen Niek…nèt zo lang ermee doorgaan totdat ze je spuugzat zijn gheh gheh..overigens..is er een reden opgegeven dat jij geen pruimen meer krijgt????..liefs Caro.

  4. Fijn dat ik je weer zie!

    Heb – grappend – erom gebedeld.

    Niemand krijgt nog die voorheen verstrekte “gemak”-middelen. Osira komt heel veel centjes te kort, google maar eens met die naam. Dat zoeken zal veel last geven aan de zoeker/zoekster. Want sinds ze financieel met de rug tegen de muur staan hebben ze ontdekt hoe je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten kan komen met je eigen Public Relations internetberichten. Ze twitteren, face-boeken, enfin, kijk zelf maar op een niet te gevoelig moment. Je kan namelijk ook stuiten op het verhaal van een meneer die heel niet tevreden is met het plotselinge overlijden van zijn moeder in bejaardenverzorgingshuis Sint Jacob – je weet misschien wel, recht tegenover Artis. Zijn zus heeft vrijwel hetzelfde verhaal. Zulke stories krijgen nou niet zo veel kans meer – met het ICT-overmaat van berichten-offensief .

    Ik persoonlijk denk aan een aangifte bij de Politie, dan moet het O.M. maar eens uitzoeken of een gewoonterecht van jaren zomaar afgepakt kan worden. Maar ja, wie geeft me advies hoe dit aan te pakken met succes.

    Wat er allemaal gebeurt om na afgeronde fusie van begin van deze maand alsnog faillissement te voorkomen, zal je binnenkort wel in de kranten lezen. Ik zie er op internet nog niets van.

    Ik hoop dat je ondanks het weer nattere weer, weer kans ziet om een beetje buiten de pijnen te blijven. Ontspan, relax, droomcruise, stuur je hersens met vakantie en vergeet vooral niet terug te denken aan alle leuke dingen in je leven. – Hug – Niek
    .
    P.S.
    Elle avait un petit petit chanson
    Valentine
    Valentine.
    Zongen we vroeger tussen de schuifdeuren, maar toch vaker aan tafel in de schemeruurtjes. Vraag maar 80-ers in je familie- en kennissenkring. Ik moest er aan denken omdat je voor “Valentine” (titel van ’t lied), makkelijk kan zingen “Endorfine”.
    xxx /Ndm)

    Naschrift: Ik heb bij verhuizing 80% van mijn boeken weggegooid. Het kan zijn dat chanson (in het wilde weg erbij gefantaseerd) moet zijn “peton”, iemand maakte me vandaag wijs dat dat “voetje” zal moeten zijn.
    /Ndm)

    Volgend naschrift. Na gegoogled de tekst te hebben gezien valt het me op dat zijn tekst echt een spel met woorden is – kijk zelf ook maar eens – het doet me aan onze Koning Toon Hermans denken. Misschien had Toon dat weer met Maurice!
    /Ndm)

Geef een reactie

