Ochetoch die tag toch

.

X mopX grapX religieX levenskunstX bezorgdheidX god

 Deze tags vulde ik hieronder in, ik zit namelijk op het formulierscherm Bericht bewerken. Ik ga vast leren hoe nuttig deze etiketjes zijn.

Ook van belang: hoe verwerkt HTML dit? Ik tik nu in de keuzestand HTML, als ik nu straks kies voor Wysiwyg, krijg ik denkelijk hetzelfde scherm te zien. Maar wonder o wonder, als ik daarna weer in HTML ga staan dan zullen er kreten komen tussen vishaakjes, door anderen anders genoemd, maar dan lijkt het wel wiskunde te worden: teken ‘kleiner dan’ en teken ‘groter dan’.

Ik schakel nu over naar Wysiwyg (ik persoonlijk zou zeggen: Wisiwig, daarnaast ben ik een redelijk dwarse figuur, dus nu mijn knop op meegaand staat doe ik natuurlijk gewoon mee: wysiwyg. Al kom ik in de verleiding om wjziwjk te schrijven, wiziwik zelfs, om voor mij bekende redenen.) Hup! daar gaat de omschakeling. En ja, wat ik al eerder ervaren had is gebeurd: De tekst is precies hetzelfde.

Nu ga ik terug naar Wysiwyg, plop. Stom verbaasd ben ik nu. Ik had verwacht dat ik nu vishaakkreten zou zien. Geen een! God nog aan toe. Wat nu? Ik maak me bezorgd. Ik had dit willen delen met jullie (religie) en nu moet ik andere kunstgrepen toepassen. Weet je wat?

Heel sneaky keek ik nog een keer onder HTML, niets veranderd, dus terug naar Wysiwyg.

Alla. Misschien komen de vishaakkreten pas te voorschijn nadat ik eerst ‘publiceer’, en daarna de tekst ga aanvullen. Tot straks dus.

Verbaas verbaas, er is geen enkele vishaakkreet verschenen, kennelijk vindt het WordPressprogramma dat alles goed was naar hun beste weten. Oké, dan gooi ik er zelf een paar kreten bij. Ook al omdat ik Arial heb uitgekozen tot de prettigste letter. Eigenlijk de enige die echt schreefloze letters laat zien, twee andere schreefloze types stopten toch schreefjes aan de I en aan de J. Deze onechte schreefloze Tahoma en Verdana heb ik voorgoed afgekeurd (als ik dat tenminste kan onthouden in mijn korte termijngeheugen, of lange termijngeheugen?).

De grootste mop is natuurlijk dat WP’s HTML-machine straks een aantal ongevraagde vishaakkreten blijkt te hebben toegevoegd – dan komt er veel werk aan de winkel voor mij. Lees je nog steeds mee? Ik ga nu weer opslaan, oftewel Bijwerken. Ik heb goede hoop dat alles zal meevallen, HTML toont de vereiste kreetjes. BTW: Op dit scherm laat momenteel alleen de eerste regel in Wysiwyg zien dat het ontsnapt is aan de schreefjes. Tot zo.

Ik ben terug. Wat is er gebeurd? Ik had de kreet ‘ontspan’ helemaal aan het eind van het voorgaande geleuter gezet maar de ondoorgrondelijke wijsheid van de HTML-editor vond het na de eerste regel welletjes, plantte daar de toverspreuk ‘ontspan’ – en dat was het. Nu snap ik de waarschuwing van een mede WP-er dat een WP-tegenstrijdig lettertypecommando mij misschien teveel ‘hassle’ zou opleveren. [Van Dale: ‘gedoe’.] Nu zal ik elke alinea, zelfs die van één regel, moeten voorzien van de Arial-kreet. Goed, doe ik en daarnaast maak ik het hele blogje blauw. Dat gaat allemaal best lukken, dus ik ga dit bericht niet verder voortzetten. Voortschrijdende wijsheid zegt me dat deze ‘post’ dan wel heel vervelend gaat worden. [Stop de persen! Voor leergierige typjes: Het blauw maken voorzag elke alinea van de vereist kreten van tover en ontspan. En ja, de Arial-tover en ontspan moest ik na de eerste alinea inderdaad zelf typen. Ik kon deze aanvulling niet laten, héhé] – groet – Niek.
.
 

 

3 Reacties op “Ochetoch die tag toch

  1. HAHAHAHAAAAAAAAA!!! TYPISCH WEER EEN “NIEK”STUKJE..IK SNAP ER ECHTER GEEN JOTA VAN HIHIHI..WP IS AAN MIJ NIET BESTEED..FIJNE AVOND LIEVE NIEK..BIG HUG,CARO.

    • .
      Fijn om je weer te lezen.

      Ik had dompteur moeten worden, of zo iemand als Cesar (van de hondjes, weet je wel, oh ja, Dogwhisperer, TV)

      HTML daagt me vreselijk uit. Onder de knie krijgen zal niet lukken, maar temmen zal ik hem. Ik luister goed naar wat hateeëmelletje wil of doet, ik duld geen onwilligheid. Maar lastig is het beest, dat zal zo blijven. Als ik schreefloos wil bloggen moet ik er wel voor bloeden: elke alinea moet ik het hem weer zeggen. Gelukjes bij een ongeluk – ik kan een bericht in één klap blauw krijgen, dikkere letters óók in één commando! I love it! Jij houdt ook best wel van uitdagingen, dacht ik. En snoezeLoes is ook niet altijd bij de hand, hoe bijdehand ook. Afkorting van Big Hug, heb je daar al over nagedacht. Leuk en lief dat je me zo tegemoetkomt in mijn lijfkreet: A sexy mind is a joy forever. Groetjes thuis en aan je nageslacht Omi.

      Naschrift. Ik ben een Leeuw en tem mezelf, wist je dat? Een moeite dat het kost, ik mag blij zijn dat ik een half dozijn vrouwen heb die me steunen, Ha.
      .

  2. GHEH GHEH..LEUK OM JE HIER TE LEZEN NA MIJN REACTIE LIEVE NIEK!!!..IK HOU ZÉKER VAN UITDAGINGEN EN GA ZE OOK NIET UIT DE WEG..EN JIJ TEMT JEZELF????..IS DAT WEL MOGELIJK DAN???? HIHIHI..HEERLIJK ZOVEEL VROUWEN OM JE HEEN..BEER IS JALOERS OP JOU HOOR..IS OOK ZO,N ÈCHTE VROUWENMAN..FIJN WEEKEND NIEK!! LIEFS CARO.

Geef een reactie

