Voorlopig even radiostilte

Hi mensen

Nu ik heb gezien hoe Spaces er uit ziet na de verhuizing hierheen van vorige week, hou ik het even heel kalm met bloggen. Pogingen om een verminkt blog in de afgelopen dagen te fatsoeneren lukten niet. Het blog verspreidde zich over 8 of tien schermbladzijden, totaal van slag.

Bij Google heb ik een online les gevonden in HTML. Ik gá er helemaal vóór. Het zal wel een tijdje duren voordat ik snugger genoeg ben geraakt om aan kapotte blogs te durven sleutelen. Een jaartje geleden had ik hetzelfde uitgewaaierde blog met veel kunst en vliegwerk zo gekregen als ik het wilde. Toen was ik al een beetje mesjogge geworden van al die codes. Ook al omdat je geen coderinkje mocht overslaan, als je een </p> teveel had of oversloeg, versprongen er op andere plekken blokken tekst. Dan kon je weer overnieuw beginnen met repareren. Ik ben een geduldig en volhardend mens, dus ik ga er nu een tijdje tegenaan, dus trek ik me even terug uit het web, dus ook hier uit WordPress. Ik vermoed (onwetend als ik ben) dat ik indertijd dat blog onstabiel had gemaakt – wat dat ook mag betekenen. – Groeten – Niek

.

4 Reacties op “Voorlopig even radiostilte

  1. Oh oh lieve Niek…troubles?????..kan je helaas niet helpen ermee..succes..fijne avond en alvast een fijn weekend..liefs Caro.

  2. Hallo Niek,

    als je het mij vraagt ziet het er best goed uit zo.
    Bij de meeset themes van WP gaan ze er van uit dat je vanuit je blogberichten naar je widgets moet kunnen. Zoals je zelf al gemerkt hebt kan je bij dit theme de widgetbalk weghalen bij zogenaamde pages.
    Pages zijn bedoeld om iets over je blog of over jezelf te vertellen of bijvoorbeeld zoals bij mij een gastenboek aan te maken. Deze verschijnen dus inderdaad niet in de archieven omdat ze ook niet uit beeld verdwijnen wanneer er nieuwe itens bij komen. Je kan ze daarentegen juist wel toevoegen aan de widget met koppelingen of je kan de speciale widget pages opnemen in je widgetbalk. ik denk dat je flink op de goede weg bent.
    Een cursus HTML of CSS is leuk om de boel te verfraaien maar geen noodzaak. Wat dat betreft heeft WP een redelijk gebruikersvriendelijke WYSIWYG Text editor.

  3. Snap je het nu een beetje Niek????..fijne avond samen..liefs Caro.

  4. Hey hey lieve Niek..nog steeds hoofdbrekens hier???..nog een fijne dag en avond verder..liefs Caro.

Geef een reactie

