Vervolgwerkjes aan WP-blog


Vervolgwerkjes aan WP-blog.

Beste mensen

Ik streef naar de grootst mogelijke wijdte van het gebruikte WP-venster,  (Venster heeft dan kleine cm marge aan de linker en zelfde marge aan de rechterkant van het pc-scherm. Ik heb WP bloggers gezien – na web-zoeken – die zo’n maximale ruimte gebruiken)!

Komt het neer op aanschaf van CSS? Dat is me te gortig, qua tijdbesteding. 

  ………………………………………………………………..

Ik heb wel al voor elkaar gekregen dat er niets meer staat in het smalle rechterkolommetje dat ik verplicht was te nemen. Daar bleven ‘default’  widgets ZOEKEN, RECENTE BERICHTEN en KOPPELINGEN staan, wat ik ook deed om ze te verwijderen. Via FORUM geloof ik, bleek de oplossing een leeg tekstvak te zijn, daarmee verdwenen de 3 rubrieken uit de ‘sidebar’.

Bij het aanprijzen van Coraline beloofde WP een éénkoloms venster. Full-width-template. Maar maakt het niet waar in de voorbeelden van de keuzes van indeling. Ja misschien met hulp van CSS 

…………………………………………………………………

Nog zo’n belofte: Het bloggedeelte zal de rechter kolom verdrijven. Ik geloof al ‘z’n leven dat dat nog waar blijkt te zijn ook, ik zag een Coraline-gebruikster die een foto plaatste van wel 900 pixels breed, althans dat stond in de eigenschappen van de betreffende foto. Die foto reikte praktisch van schermrandwijd. Als ik het goed begrijp maakt WP daar in de (verruimde) blogruimte ruwweg 500 pixels van, maar nou zit ik misschien te fantaseren.

  …………………………………………………………………

WP gaf een Voorbeeld (van de header), er stond bij: je moet Custom CSS Upgrade aanschaffen om je wijzigingen op te slaan.

Ik wil een ruimste brede foto, en daarin wil ik dan nog een paar widgets opnemen. Ik weet niet eens of ik daar nog behoefte aan heb, maar ik vind het stoer staan. (Misschien, één voorbeeld, kan ik daar een link maken naar MyGb-gastenboek, maar helaas, ik weet niets over links.) 

…………………………………………………………………

Een interessante web-vondst. Die had een Header van een foto van 9 cm hoog x bijna volle breedte. Daarin waren 4 tabknoppen (linken?) naar een

plek in zijn blog waar BOEKEN stonden, zoals boekenlijst in Spaces, die vind ik wel nuttig.

Verder nog LEZINGEN EN SHOWS, niets voor mij.

Dan nog ZIJN NAAM, denkelijk als een soort Profiel bij Live,  lijkt me leuker dan onderaan verstoppen in een widget, want ik wil die gegevens wel ‘voor de hand’ tonen.

Als laatste knop een onderwerp VERKIEZINGEN, daarvoor in de plaats kan ik ook wel iets verzinnen, denk ik.

Avonturen bij de vleet. Het is laat geworden – gegroet – Niek

.

4 Reacties op “Vervolgwerkjes aan WP-blog

  1. Hallo Niek,

    De achtergrond van het thema Caroline gebruikt het hele scherm.(ik heb even een voorbeeldweergave opgevraagd voor mijn eigen blog). Dit zegt echter niets over de ruimte die beschikbaar is voor je blogteksten.
    Zo zit je in ieder geval altijd vast aan minimaal 1 kolom voor widgets.
    Op zich is dat niet zo erg want daar kan je bijvoorbeeld ook de foto widget gebruiken om foto’s in die kolom te plaatsen.

    De tabknoppen die je noemt komen uit de menu’s van het thema.
    Meestal bestaan deze standaard uit je pagina’s (denk aan mijn gastenboek en vraag en antwoord) en categorieen. Boeken kan in dit geval een categorie geweest zijn .
    Vaak kan je ook kiezen voor een aangepast menu.

    Hieronder heb je het koppelingenblok als widgets staan. Hierin kan je via het menu koppelingen in je dashboard de koppeling naar je Mygb opnemen

  2. Pingback: Vervolgwerkjes aan WP-blog (via Blog niek1928) | Martin´s Blog

  3. Gheh gheh..nah..dit bedoel ik dus..daar snap ik geen jota van..vind het knap dat je al zo ver bent gekomen Niek!!!..liefs Caro.

    • .
      Hi Caro
      Ik ben al wat afgeëbd lieverd. Lees mijn Reactie op jouw andere Reactie. Ch(met zachte g)a cha, we doen gewoon of dit mijn nieuwste tijdelijke MyGb is. En je-weet-maar-nooit kan ik hier ook plaatjes in kwijt.

      Nooit teveel: Beste wensen voor jou en de jouwen, waaronder zeker Flephurkanooi! – groet – Niek
      .

Geef een reactie

