OP DE VALREEP VAN MIJN SPACE-BESTAAN

. 

KIJK IK OP ANDERE SITES

EN ben ik druk bezig, met kijken en raad vragen, ha ha. Grote zorgen vanwege de zaak van overstappen naar WordPress. Hoe is het daar? Hoe ga ik de blog daar laten maken? Kortom grijze massa van het brein kan haast nergens anders over piekeren, zoeken, uitproberen dan aan deze zaak. Terwijl ik best wel andere belangrijkere dingen te doen heb.

Maar alla.

[Nee best persoontje dat denkt dat ik het woord Alla met een “h” aan het eind wil gebruiken. Nee hoor. Dit is in het Nederlandse idioom gewoon zoiets als “nou ja”, “vooruit dan maar”]
Maar alla dus. Het moeizame gedoe met verhuizen moet dan maar, er is nog weinig tijd om zaakjes van deze Space apart te nemen voor de veiligheid tegen kwijtraken van onderdelen van tekst en beeld —-> voordat ik niet meer bij de codes kan. Ik heb mijn oudste spacevriendin even opgezocht op haar nieuwe blogsite (zo heet dat toch?) en ben alvast iets wijzer geworden. Als ik naar haar blogsite zou gaan zou ik mijn gastenboek denkelijk kunnen meenemen, gevuld met de oude kostbare gastenboekberichtjes, dan zou ik er gewoon mee kunnen doorgaan. Misschien/hopelijk/denkelijk is dat op WordPress ook zo, ik moet het nog zien.

Ik schreef mijn oudste spacevriendin:

(…) Heb jij mogelijk nog tips hoe ik dit MyGb-tje gevuld mee kan nemen naar WordPress?
Het is een veel te grote toer voor mij om dit alles over te nemen per tekst (en de plaatjes dan?) OF door alles per PrintScreen/Paint/bestand/overname in WordPress op te nemen. Daar heb ik echt een alarm-gevoel over. (…)

Hulp

1. Sinds een paar dagen heb ik een Space/WordPress-kameraad, hij heeft me beloofd – waar mogelijk – mijn vragen over de afgedwongen verhuizing te beantwoorden. Tsjonge jonge wat heeft hij een enorm netwerk en verbindingen met sites en blogsites! Enfin, ik ken mijn beperkingen, bijvoorbeeld dat ik me snel laat afleiden voor interessante dingen. En ik vind zo ontzettend veel onderwerpen interessant. Maar alla, ik moet kiezen ja. 
 2. We hebben in mijn woonplaats een tamelijk nieuwe burgervader. Ik ga de letterlijke tekst niet opzoeken, dus zo uit het blote hoofd, schrijft hij – parafrase hè:
 “Als je 10 problemen hebt, dan is het maar het beste om er zoveel aan te pakken als je aankan. Ik neem er twee. Want als ik er een derde probleem bij aanpak, dan heb ik feitelijk 11 problemen.”
Vat je ‘m?
Ik wel.
Ik zeg maar zo, vrij uit de taal van ons grote buurland: In de bekasting toont zich de meester.

Slot

Dus: ik stop er mee. Plezierige invulling toegewenst van de komende feestdagen. Maak er wat van.
.
.

Geef een reactie

