Een avondje bij de familie Em-ennogwat


Een paar dagen geleden heeft mijn wuveke in haar schoen een pakje gekregen dat Sinterklaas had laten kopen bij de grootste grootgrutter van Nederland. Met de opdracht: jij en Niek gaan het samen doen! 

Vier king-size speculaaspoppen met de afbeelding van een
Zwarte Piet, heel kunstige ribbels zorgden ervoor dat we vanavond het portret konden kleuren met zilveren mini-balletjes, blauwe mini-hagelslag, groene mini-muisjes. Voor dat doel was ook een lijmstift met eetbare citroenlijm zodat we die versieringen konden vastplakken. Al gauw bleek dat we ook nog pure chocolade hagelslag nodig hadden en vruchtenhagel. Vooral dit laatste was nodig, want daar zitten witte korrels in – nou ja beetje gelig wel – waarmee het oogwit kon worden ingekleurd. Ik maakte de oorbellen van de zilveren balletjes, het gezicht en de pupillen van de ogen van chocolade hagel, de zeer brede lippen met groene bolletjes. Een uitstekende tong van twee witte hagels en wat extra lijm om de gespletenheid van de tong wat op te heffen. Een gewaagde muts in twee kleuren en de grote oud-hollandse kraag in wit – nou ja beetje gelig wel. Als jullie ook zoiets in je schoen krijgen raad ik aan om bij het uitvoeren van de taken kleine houten tandenstokertjes te gebruiken, dat scheelt een stuk bij het op hun plaats brengen van alle zoetigheden. Ik heb er van genoten. Binnenkort zal ik wel eens op een foto laten zien hoe mooi de ingekleurde speculazen en ik waren. En ik ontdekte weer iets bijzonders over mezelf, over mijn hersens.

Ik was vast en zeker heel ontspannen bezig. Ik neuriede een liedje van deze tijd dat de eerste 40 of 80 maten maten puur stemgeluid is, het lijkt heel vervelend, maar er zit een strak ritme in van heb ik jou daar, dus nog voor het daarna instrumentaal begeleid wordt. (Het dichtste bij komt het begin van ‘Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz’, maar dan met een heel andere cadans). Dat was een van de tekenen van relaxtheid. Voor het tweede teken doe ik een greep in het geheugen, ik knip met de vingers als een rondrennende ‘clear’ in een gebouw van Scientology, ik roep ‘tsjakka’, wat toch ook wel eens wil helpen. Niks, het tweede teken heeft een oorzaak die ik niet meer weet. En toch was het heel belangrijk, want ik was er diep verbaasd over. En dacht toen al: dit is een dagboekbladzij waard. Jammer dan, helaas.
In een gewoon dagboek loste ik dit altijd zo op: “Over een paar bladzijden schrijf ik dat wel op, het komt nog wel omhoog uit de achterkamertjes van mijn geheugen.” Maar dat kan ik hier natuurlijk niet maken. Enfin, je ziet het. Ik doe het toch.

Een weblog is toch ook gewoon een dagboek?
 
Vanavond, het begin van de viering van mijn patroonsdag, gaan we met z’n vieren schransen en een spel uit proberen dat met schapen en weidevelden en weet ik wat nog meer te maken heeft. We hebben het al uitgeprobeerd, maar ik snap er nog geen lor van, dus het blijft nog even meedoen-voor-spek-en-bonen voor minstens twee van ons vieren heheh.

Ik wens jullie vanavond ook allemaal Veel Plezier!

En zorg dat Sinterklaas en de Zwarte Pieten door de schoorsteen kunnen, ze moeten de schoenen van jullie kinderen kunnen vinden.

3 Reacties op “Een avondje bij de familie Em-ennogwat

  1. Hey hey mops..
     
    gheheheh..ik zag je al helemaal zitten met je smuigeltje onder de muk…grinn!
    ben zeer benieuwd naar de foto\’s hiervan…ghahahaha!
    Nooit gedacht dat jij Janice Joplin nog eens zou \’citeren\’ in je blog..zo kom je toch
    af en toe nieuwe dingen te weten over speesvriendjezzz -en dinnetjezzz…gheheh!
     
    Enneh..volgens mij heb jij het over het spel "De kolonisten van Catan"…skapie skapie kopen..hahahahah!
    Ben helemaa fan van dit spel..is vét leuk!
     
    Maar waarom je nou juist aan mijn moest denken mop…..geeeen idee hoor…maar wel lief..dat ik op zo\’n manier..
    wanner je je relaxed voelt….in jou gedachte ben..Kuzzzzz!!!
     
    Thnx voor je blommen..staan in een purachtige vaas…gheheh!
    Mooie dag verder mop!
    KnufffKuzzz..Diaan..

  2. Hahahaaaaaaa!!! volgens mij heeft Diaan gelijk!!!!.zij is verslaafd aan dat spel,hihihi…leuk,leuk,leuk,Niek…dat je zo gesellie aan het versieren bent geweest…maar ook ik heb geen flauw idee,waarom je nu aan haar moest denken….enne..strak lied hoor van Janice Joplin….fijne pakjesavond,Niek!!! liefs Caro.

  3. Hihihihihihi Niek ik zie je zo voor muh op de grond zittende
    op een groot opengevouwd zeil,
    daarop de versiersels in potjes,
    kwastjes en vééééél kleefzooi erbij
    whahahahahahaha…
    overal die zooi geplakt behalve op de goede plekkuhhh
    hihihihihi…
    en spel met schapies?
    Is dus geen GANZENbord-spel whahahaha…
    want dat ken ik wel….
    Ben zeer benieuwd naar je foto\’s,
    wel late zien hé!!!
     
    Fijne dagen deze maand!
     
    Groetjes,
    knufkuzzz…