Trouwen op 6 6 6.

Ongelofelijk Trouwfeest 
 

 
6-6-6 heb ik zo’n 70 mensen ontmoet en gezien in een rock-café in Amsterdam:
 
van uiterst lange jurkdraagster tot mini
van 16 tot 80
van wit tot zwart velletje
van zakelijk pak tot gothic jurk
van kaal tot lang zwart gekruld (ideaal voor headbangen)
van rustige prater tot gruntende (grommende) hardrock- of metal-zanger
van tovenaarsuiterlijk tot pokerface
van politie-officier tot creatieve invuller van belastingaangifte
van collierdrager tot sierlijke blote hals
van beschermde met blauwe steen tot vijfpuntige ster (1 punt omhoog, dus wit-magisch)
van strakke kijker tot traanbereid oog … zal ik maar ophouden met te beschrijven wie er allemaal op de receptie waren? De uitnodiging voor het trouwfeest leek wel een kaartje voor de bioscoop. Dat hadden ze leuk gefikst… 

 

   

 

Een trouwerij van een man van dik dertig en iemand die net haar 30e ingestapt is en de bruidegom net 10 jaar kent. Ze trouwde vanuit haar ruim versierde ouderlijke huis, haar favoriete klaprozen ontbraken niet. Op het stadhuis ontpopte de ambtenaar zich tot een geinige spreker met schitterende one-liners. Getuigen moesten goed luisteren of ze het ja-woord van het paar hoorden. Een getuige van de bruid, haar vrij dove vader, zei prompt na het "ja" van de bruidegom "dát heb ik gehóórd! eh, eh, sorry, ik hoor niet zo best en wil laten weten dat ik het gehoord heb". Hilariteit, één van de vele malen tijdens de ‘plechtigheid’.

 
2 weken geleden hielden de bruid en 3 vriendinnen een pick-nick met 3 hartsvriendinnen, binnenshuis vanwege de regen. Een kubieke meter Barbiespullen hield de meiden bezig ("ik heb al 20 jaar niet meer gespeeld, o, wat heerlijk"), ze maakten verschillende verhaallijnen. De ouders van de bruid kwamen er ook in voor – gekleed naar mode 1975 – ze mochten de poppen houden. De rode auto van Barbie zat ook in zo’n verhaal, in nét zo’n rode "laat zestiger" is het bruidspaar naar stadhuis en receptie gereden.
 
 
 
Zal ik maar vertellen waarom ik hier een weblog aan wijd? Ik heb zó énórm genoten van al die mensen, vooral van de (metal-)rockers en aanhang van Hectic’99, Cavemen en zover ik kon zien nog een paar aanhangers van 2 andere verwante groepen. Ik zal zien dat ik op optredens van deze mensen kan komen (ook in Cruise Inn!) – niet eens alleen voor de muziek, maar vooral omdat er zoveel prachtige en gevoelige mensen bij zitten. Ik voel me erg thuis bij hen. Altijd al een niet ontplooid muzikaal gevoel gehad heheh.
 
Bruidspaar: ik wens jullie het allerbeste, alle geluk en alle liefde, je hebt er recht op dus ga er achterheen! 
 
 
[update 17/6 voor foto’s en lay-out tekst – Niek]
2 Reacties op “Trouwen op 6 6 6.

  1. Mooi en  toepasselijk bloggie gemaakt Niek!
     
    gr. v. mij…

  2. leuk blog mop en origineel zo\’n trouwfeest!!! Ben wel benieuwd van wie het was…
    Enneh…dank voor je lieve comment onder mijn \’pa-blog\’….dank jou…dat jij jij bent hoor…!!!!
    Wens jou en je wuveke een hele mooie dag toe!!
    Knuffff…Diaan..