Prijzen van Koophuis en Huurhuis belicht

In weekblad De Echo van 10 mei 2006 vertelt Luc Sala (lees verderop meer over hem), over de huurzaken van deze jaren. Op de kortste en bondigste manier die ik tot nu toe zag, en ik lees toch heel wat af bij het ministerie van VROM, Huurdersvereniging Amsterdam, de Nederlandse Woonbond, SASH en andere actievoerders op dit gebied.
Over mogelijke beweging in de huizenmarkt schrijft hij:
"Dat gebeurt niet en de huren worden – zelfs zonder de Dekker maatregelen – steeds hoger, iedere woning die leegkomt wordt fors duurder. Hogere huren betekent meer vraag naar koopwoningen, hogere huizenprijzen [marktwerking: grotere vraag, dus hogere prijzen/NDM] rechtvaardigen weer hogere huren, een mooi spelletje op kosten van de burger.
Dat komt niet alleen doordat de gemeente nieuwbouw onnodig duur maakt, de vroegere woningcorporaties (nu commerciële ondernemingen met hele dure directies) hebben geen belang bij het oplossen van de woningnood. Er is een systeemfout in de woningmarkt geslopen en de makelaars spelen dat spel leuk mee. [Vroegere woningcorporaties; u weet wel, de arbeiders wilden 100 jaar geleden ook netter wonen en legden hutje bij mutje voor woningbouwverenigingen en -stichtingen/NDM] 

Luc Sala? Huh? Een zeer pittige man die zich op heel veel terreinen beweegt, ik probeerde een overzicht te maken van zijn ondernemingen maar dat lukte me niet door de veelheid daarvan, van Computerbedrijf met samenstellingen van pc’s onder eigen merk tot en met zijn Egosoftbedrijf, dat apparaten levert om rustig te worden met Biofeedback. Heel veel web- en geestverrijkende zaken, die te vinden zijn op "http://www.net.info.nl/". Geen idee hoe ik een link moet maken, maar je komt er door kopieer en plak in de adresbalk. [O dolletjes, ik zie dat de niet-link zomaar een echte link is geworden]

Sybille M. Dekker? Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer.
SASH staat voor actiecomité Stop Afbraak Sociale Huisvesting.


Waarom zet ik dit nou op Spaces? Nou, omdat ik als bijna 78-jarige bang ben dat mijn vrouw en ik straks moeten verhuizen omdat de prijs van ons huurhuis boven de 1000 euro gaat komen, dat kunnen we niet betalen! en een andere huurwoning vinden zal niet gaan lukken.

 
3 Reacties op “Prijzen van Koophuis en Huurhuis belicht

  1. Wat zeg je nou Niek????….een huurprijs van BOVEN de 1000 Euri!!!….nee toch….zijn de huizen bij jullie zooooooo duur dan?????….hier ligt het gemiddelde puur lager…zou dat komen,omdat dit nog een beetje provinciaals is??..of heb je het over een termijn van jaaaaaaaaaaren?????????.
    Blij weer iets van je te lezen..vond je een beetje stil……
    Fijne avond verder!!!!,liefs,Caro.

  2. Voor die prijs zit je bij ons in een villa Niek!
     
    Jemig zeg pfff…

  3. hey hey mops,
    sjees hey..nou zit je bij ons ook in een villa hoor,niek!! Wat een onzin zeg..en dan nog beweren dat die "beweging" niet zal gaan plaatsvinden!
    ken je een huis voor kopen joh! belachelijk gewoon!!
    ik zal voor jullie duimen dat het niet zo ver komt..misschien anders toch een "op leeftijd zijnde aanleunwoning" kopen…ofzo…
    Knufff..Diaan..