Niek mag je wel

 

 

Hi! Ik geebee maar even hier, mijn gastenboek wilde dat ik 80 % ging schrappen, maar hier zijn andere wegen.

 

Hi Marina,
Weer eens op de ouderwetse manier, in het begin hielden we de correspondentie toch op één plek? De mijne was dat een paar weken of maanden, toen.

Die naam hierboven, dat noemen ze nou cryptisch: "Niek mag je wel.". Ik zag er meteen de gein van nadat ik het optikte. Niet van tevoren, want dat zou ik nou weer ongein noemen, of toch niet? Nou ja, ik weet het niet zo precies.

Kans I.
Er staat geen komma tussen, geen vraagteken achter. Kan, ik ben wel eens slordig. Hoe dan ook: het is dus niet zo dat ik mezelf vraag of ik wel mag Spacen, geebees beantwoorden enzovoort.

Kans II.
Zoals ik het bedoelde was het: Niek vind jou wel aardig omdat je ‘m antwoord geeft op prangende vragen. (Je verslaafdheid even een kans geeft zeker! :loll)
[Prang: Ik bedoel maar: die Chinese lingerietjes zullen in de opslag toch niet hebben liggen krimpen in Baarle Nassau of andere grensplaatsen? Koop je je eigen maatje en blijkt de boel tóch te prangen. Ga jij dan terug naar Hunkemöller? Ja oké, daar wel, daar zijn ze heel klantvriendelijk. Maar bij Zeeman zullen ze toch al gauw zeggen: Nee mevrouw die ruilen we niet voor een groter maatje, u had hem toch kunnen passen? Dat heeft u niet gedaan, dit was afgeprijst en dus….]

Kans III. Je kan het ook zo opvatten: Niek is nou eenmaal iemand die je wel mag, dus hij doet wat P.R. voor zichzelf. WGoed hééé! Hij gaat in de reclame met de kreet: Niek Mag Je Wel. Snel gezegd: Niek Maggi wel. We hebben tussen de soepblikkenschappen en de soeppakjesschappen deze week een stand neergezet met een brede display, onze Monique legt daar alles uit over de artikelen van Niek, kent u de exotische Mozambiquaanse Maggi al?

 

En dat ging alleen nog maar over de naam die in het blauwe balkje komt. Zo kan ik nog wel een tijdje door blijven, eh, kletsen. Terzake:

Groot gelijk dat je nu bijna niet achter de pc duikt, geniet lekker van schaduw of zon, lekker buiten nú! Ik heb al zoveel zon gehad in mijn leven dat ik liever weinig zon, maar ik wil wel onder een boom bij je komen zitten hoor, zo hééééérlijk rustig!

Tweetalig klopt, schrijf je. Hoi hoi hoi, werkt mijn korte geheugen toch nog een beetje. Dat geeft weer vertrouwen in mijn pan met hersens.

Waar blijft mijn privacy? Ha, ik waarschuw beginnertjes er wel eens voor. Je bent hier echt totaal helemaal je privacy kwijt. Nou is voor een goede exhibitionist natuurlijk privacy een vies woord, dus die neemt met opzet Spaces of een ander blogsysteem hahah. Ik dus ook, geloof ik, ik weet de redenen eigenlijk niet meer. :loll  – In deze alinea gaat het natuurlijk over de privéheid rond het kloppen van de brommobiel.

Begrijp ik nou goed, ik heb het al vaag gezien op je space, dat je de vreemde-taal-mensen voor een vertaling doorverwijst naar de translator? Mijn mening? Dit is me te moeilijk. Enerzijds – anderzijds – wikken – wegen – compromis. Het is wel zo dat als je zelf je blogitem in het Engels neerzet, dat heel veel anders-sprekenden het evengoed wel kunnen en dus verder komen lezen, zeker de meeste Nederlandssprekenden. Staat je blog grotendeels in het Nederlands, dan moet veel vaker de translator gebruikt worden, de spontane Spacer springt dan al gauw naar een andere Space. Zo van, ja daar neem ik dus mooi effe geen tijd voor, ajuu pluu (in het buitenlands dan natuurlijk). Goed, dat was mijn bijdrage. Denk daar eens over na als je bolletje afgekoeld is van de hitte.

Ik lees dat je je wel goed vermaakt. Maar ik heb nog mooie macro-foto’s van je tegoed uit de tuin. Of heb ik dat alleen maar gevraagd en had jij niks beloofd? Dan zit ik goed fout.

Lief je lief in meervoud, ik wens je vrede en ik doe de accolade met je (nondejukes dan toch, kunde gaaj nie gewôôn zegge: Hug? Wâ gaai zegt lêkt wel op d’n Lambada, en dâ bedoelde toch nie, wâr?). Niek

 

:zwaai: – die zat er nou net niet tussen, dus:

 
 
 
                                                                                                                                                                        
 
28 september 2005
 
 
Bedenk zelf maar een commentaar!
 
 

 

 

4 Reacties op “Niek mag je wel

  1. Hé Niek… leuk dat je Geebee\’tje ruilt voor bloggies, lol!En mag jij niet eens teksten neer zetten van je geebeetje?Had ook een normale genomen man… hahahahha…T-boek is goed, nooit geen last mee…en mogen 1000 berichtjes in!Een hoop gebeurd deze maand bij mij Niek…ik had het dus erg druk in ons gezin, familie en mijn emoties de baas te blijven!Ten eerste een zusje overleden,gelukkig had mijn man de hele maand augustus vakantie…ook mijn man 40 jaar bij het \’Rijk"…ons dochter bevallen van een meisje,ja alles is prima!Wij voor het eerst dus Oma en Opa…en weetje Niek…het is leuk om als Oma en oapa alles voor het eerst te doen!Zoals ook ik als Oma mocht voor het eerst met Opa mee naar bed!Groetjes liefzzz en knufkuzzz…

  2. "Niek Mag Je Wel"…Gein…Jaaaaaaa ook al LOL om gehad…Je haalt weer heeel wat naar boven Niek met je lange verhalen…Tja ik ken er ook wat mee, dat weet je…zelfs bij jou begint je geebee er al mee??? whhahah zie je wel? ik ben niet de enige….*heeft het altijd al geweten*Is dubbel, zeer dubbel, net als ik nu….Maar goed, we gaan…Je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat betreft de vertaler, Translator…de mensen die nu al komen zijn inmiddels geinformeerd over het vertaal gebeuren, dus daar maak ik me geen zorgen over, die gebruiken em wel…maarja, de \’nieuwe\’spacers idd, daar had ik nog niet over na gedacht, Niek….daar zeg je wat…OF ik moet onze Chinese vriend even vragen hoe hij dat heeft gedaan met die vlaggen op zijn space…dat staat leuk, informatief, duidelijk en het is handig EN het lokt ook nog om het te gebruiken…1 klik op je eigen vlag en je hebt de space in je eigen taal (plinggggg idee hahahha)..zoek het wel ff uit…je blijft op de hoogte….in het begin.,.,.wat lijkt dat alweer lang geleden he…LOL…(jaja ik heb altijd lol…)toen (moeders verteld weer) correspondeerden we inderdaad op je space, in je geebee…gezellie, maar vind het zo ook wel leuk hoor, dat je af en toe ook even bij mij op visite komt *knipoog*..maar dit voelt toch ook wel weer \’oud en vertrouwd\’…wat is dat toch met mensen he? dat oud en vertrouwd gedoe altijd….>>>stap daar toch es vanaf mens, nieuw bloed doet leven<<<…Maar neeehoor, ben er net zoeentje, valt niks te verwijten, *zucht* nostalgie…NU AL? space is nieuw…JA NU AL hahhahaaMaar ben blij dat het \’blogitem\’ en het \’reactiestukkie\’ niet zegt van: hooo genoeg gepraat jullie…\\|Mn tuin…Tja had beloofd mn best te doen kwa foto\’s…dussss jah….had ook gezegd dat je mn tuin grotendeels al op zn mooist had gezien, de meeste bloemen zijn al uitgebloeid…(en heb er nie zoveel meer aan gedaan door het \’snorren\’:P)…Maarrr zal toch mn best ff doen(misschien had ik dat ook wel gezegd hoor, mn geheugen laat me ook wel es in de steek…)…ben toch blij dat je me een geheugensteuntje geeft af en toe hahahha tnxxx:zwaaii terug…|GENIET zoals altijd en bedankt voor de bloem…zal ik die maar in de tuin planten en er een foto van kamen? hahahhahaa (jaja weeeer LOL)LOLA…..ten eerste gecondoleerd met je zussie…sterkte…ten tweede:.leuk joh gefeliciteeerd met het OMA zijn..en OPA natuurlijk ook…enneh voor alles is een eerste keer he? ahhahahaVoor Niek en lief, voor nu weer de groetjess tot spees maar weerVeel liefs,Marina

  3. tja…I see…het is gelukt…je wordt nog een computerfreek…..maarre…wat heeft het plaatje van doen met het aanhef…..:))niet dat het niet mag …lol….dag dag, zwaai zwaai http://www.brakkefort.nl/pics/zwaai.gif