Als ik god was.


Als ik god was (nou niet meteen in de gordijnen klimmen, dit is dichterlijk en met veel ontzag bedoeld!) zou ik ook een pc hebben, met adsl, en dan zou ik zeker ook msnspace of soortgelijks hebben.

Dit is toch prachtig? Ben je bezig met de veel te hoge WOZ-waarde van je huurhuis, kan je overal neuzen en informeren. Bij de Overheid.nl de hele wet lezen. Bij Eigen Huis (ook voor huurders…) in de forums vragen, vragen, vragen.

Bij het invullen van je Inkomstenbelasting folders opvragen over veranderde toestanden en over de bedragen die jij en je vrouw moeten betalen of terugkrijgen, zodat je nog een beetje kan schuiven met posten waardoor je uiteindelijk samen minder te betalen hebt.

Kortom: je voelt je op de top van de wereld. Echt, zo’n gevoel krijg je minstens heel even. Nou ja, ik tenminste wel.

Toevoegsel 13 april: Zo’n gevoel verbind ik dan aan oppermacht, heel even. En als ik – met mijn verstand – dit zuiver materieel wil houden kom ik vanzelf op de zon, bron van onze wereld, van ons bestaan. ZON?, maar bij één overmaatse uitbarsting van zonnematerie liggen alle electronische verbindingen stil! Nix telefoon nix laatste restjes olie oppompen nix computergestuurde energiecentrale nix spanning op de stopcontacten, nix scheerapparaat nix zonnebank nix radio nix teevee nix internet nix hartbewaking op intensive care nix elektrieke deken nix magnetron nix verwarming nix radarbeelden van de vijand, nix raketten. Tsjee een heleboel nix. Alle satellieten donderen terug op aarde.
   
Terug naar de niet-electrische typemachine, terug naar de natte kwast, scheerzeep en mesje, terug naar zelf wat koren oogsten, malen, kneden, bakken. Terug naar hout verzamelen, vuur maken en wat al niet meer.
    Ik ben knap getikt om te mijmeren (prachtwoord) over iets dat over -tig miljoen jaren pas gaat gebeuren.
    (Schuchter:) En dan misschien vrede op aarde? (Mopperdemopper:) In de jacht op de laatste kachels om het laatste hout in op te stoken? (Berustend:) Ach, zo’n zonne-energieuitbarsting duurt maar een splitseconde. Het is vast niet zo erg…., doe niet zo sacherijnig man. Zeker je dag niet?
Einde toevoegsel.

Ik wil hier ook nog ingaan op een paar reacties met ‘god sucks’, zo ongeveer, die ik aantrof op andervrouws/mans space. Maar dan moet ik die eerst weer terugzoeken, en daar heb ik even geen tijd voor. Ik heb gemerkt dat je een ‘weblogitem’ (tsjee daar is toch wel een leuk nederlands woord voor?) later ook weer kan uitbreiden met nieuwe zinnen en woordjes. En zo zal ik het dan ook doen.

Dit bericht is tijdelijk en onaf. Ik moest het even op space zetten omdat ik het bovenstaande anders vergeten ben als ik er aan toe ben om op genoemde reacties te reageren. Want daar hoort deze inleiding bij.
  
Ha! Ik heb die twee berichtjes gevonden:
god sucks, waarom verpest je je leven?  Gepubliceerd door Antichrist – 26 maart 1:21
&
het is warm hier,, gin is lekker – god sucks (K) – Gepubliceerd door Antichrist – 26 maart 1:25

Is nou jammer dat ik je niet kan bereiken zonder je space /naam/. Ik had je zo graag willen vertellen over de richting die je nou kiest, en die over een -tig aantal jaren meer dan waarschijnlijk omgebogen zal zijn in de tegenovergestelde richting, vooral ook minder luidruchtig naar anderen. Die god waarover jij het hebt is heel anders dan jij schijnt te denken….. Maar helaas, ik krijg de kans niet om je daarover uitvoerig te vertellen. Als je dit leest voel je het natuurlijk als een uitdaging contact te maken. OK desnoods gewoon via e-mail.

Ik ben niet van het type bekeerder, eerder een oplosser van onnodig irritaties veroorzaken aan anderen. Dus: graag discussie!

  

 

7 Reacties op “Als ik god was.

  1. ♥ Lief van je medespacer ,maar waarom?Het was de week pasen.ik plaatste een schrijfsel…donderdag heel raar Het voelde als mijn laatste avondmaal..wist dat er iets zou komen….Vrijdag tja…werd ik gekruisigd.niet alleen door deze berichten de rest zul je ook wel gelezen hebben..Jaloezie??Toch voelde ik niet de behoefte om hier in mee te gaan.Zondag voelde het als of ik weer helemaal opniew werd herboren.Het schrijfsel wat ik daarna plaatste is.. denk ik …voor weinig mensen te begrijpen.Tja soms komen en *dingen*waar je van mag leren.Ik keer liever mijn andere wang dan terug te slaan.liefs van ikke…en jij ook dankje ♥

  2. Hey Faith,Tradities zijn snel opgebouwd, en deze wil dat ik hier antwoord. Maar ik kom wel even op je space in je gastenboek om hint naar hier te geven, haha!Jij beleeft het wel heel diep. Ik kan me herinneren dat wij kinderen thuis (pas gedoopt bij leeftijden 9, 10 en 11, deels met de formule \’indien gij nog niet gedoopt zijt\’, dus wel heel open voor de wonderen in de loop van het jaar), met de paastijd ook intens meeleefden en meebeleefden met het Verhaal. Jij gaat er dik, maar dan ook heel dik, overheen.Bij mij is het evengoed blijven hangen, de donderdag, de vrijdag (3 uur!) en dan het hoogfeestweekeinde komt het meebeleven elk jaar terug, soms in druk leven in flashes, en in rustiger tijden ruimer. Zo zij het.Ik raak een beetje in de knoop met jouw zin: < Het schrijfsel wat ik daarna plaatste is.. denk ik …voor weinig mensen te begrijpen. >. Ik wil graag weten op welk weblogstukje je daarbij doelt. Laat je het mij weten?Is dit niet te privé voor spaces? Héé,ruimte is vol! /niek1928/

  3. ♥ Hellowa op deze wel heel zonnige dag!..jij bent goed bezig geweest vandaag zeg…Heerlijk! Ik doelde op het schrijfseltje:Alleen en al één.Vooral na het lezen van de reactie van mijn zielebroertje kwam ik tot dat gevoel.of…kan jij me volgen…I hope so!cyberhug voor niek en wat is prive…dit soort dingen zijn er om van en met elkaar te leren…tot…..

  4. ♥ Gezegend dat ik je mag kennen.Dank je ook voor de beknopte uitleg over het boek van Paul Brunton.Helaas ben ik geen echte lezer dus zul je het niet vreemd vinden dat ik deze ook niet ken.Enkel de boeken van Josef Rulof hebben mijn leven verrijkt en ik zou ze je willen aanreiken.Ik heb steeds geleeft en heb willen openstaan voor wat het leven mij te bieden had.Boeken wijsheid is iets wat niet bij mij past.Je laatste zinnetje raakten me diep:We gaan daar als hele mensheid naar toe, dat is mijn stellige overtuiging. Vanuit hoofd, hart en lijf.Zo denk ik er ook over…with faith….namaste broertje en slaap zacht♥

  5. Als god toch eens niek was….dat zou wat zijn….on top of the world..?…door het invullen van je belastingpapieren…?!…Goeie!! gheheh….maar kan me der wel iets bij voorstellen, hoor…zonder gekheid!…geeft een goed gevoel als je ut zelf kan doen…!!!Enneh….mooi nederlands woordje voor \’weblogitem\’…..=…..\’Blogje\’….is een mooie, toch?!..ghahahahha…Fijne aaf verderrrrsss,Groetjuzzz,Diaanbanaan.

  6. Hi Faith,Misschien zie je dit nog eens. De boekenwijsheid (Paul Brunton), ik ben toch blijven zitten met een tekortgeschoten gevoel. Ik had er beter bij kunnen vermelden dat ik na de méér dan tien boeken die ik van hem verslond, in onze taal en in het Engels, min of meer een punt heb gezet achter het tot me nemen van al dit soort wijsheden. Na de verslagen van al zijn bezoekjes aan leiders met exotische titels was ik reuze benieuwd naar zijn eindconclusie, in zijn laatste boek. Naar mijn mening was hij zo wijs geworden dat hij gewoon het "er zijn" kon noemen. Há! Tamelijk ontnuchterend. Hihihihi, een lach daarom, misschien pas nu. Zou ik nu een punt gezet hebben achter de verwerking van zo\’n slot?Intussen was er in zijn boeken wel ontstellend veel verwoord, uit al die gesprekken met goeroe\’s en anders getitelde vrouwen en mannen, verwoordingen die eigenlijk alleen maar een richting gaven die we liefde kunnen noemen. Dat heeft mij wel geholpen voor die richting te kiezen – toen en nu.Hè, een pak van mijn hart. Ik ga er eens op letten dat ik in het vervolg wat zorgvuldiger, metéén zorgvuldiger, iets opschrijf. Ik heb een heleboel andere dingen te doen, deze Comment/Reactie kwam er ineens van. En dan moet het ook maar even gebeuren, niet dan?

  7. Deze ontving ik in liefde en ik geef hem graag aan je door________xxxxxxxxx______xxxxxxxxx_____xxxxxxxxxxxxxx___xxxxxxxxxxxxx_____xxxxxxxxxxxxxxxx_xxxxxxxxxxxxxx_____xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx______xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx_______xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx_________xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx____________xxxxxxxxxxxxxxxxx_______________xxxxxxxxxxxx_________________xxxxxxxxx__________________xxxxx___________________xxxx___________________xxx__________________xx_________________x