Tijd-diefstal ? Tijdverdrijf ? Hoofddoekjes – Euehm ?

Wat een toestanden allemaal, bijhouden van zus en van zo. En dan nog m’n buitenspacewerkjes.

En steeds kan ik dit ei maar niet kwijt:

Nog maar 50 jaar geleden liepen hier allerlei dames met hoofddoekjes om, van het groene kruis, van het witte kruis, van het gele kruis, van het heilige kruis en wat niet al. Vaak zaten daar dan kappen aan, die zo smal waren dat die vrouwen echt maar door een kokertje konden kijken. Velen van haar gaven les op lagere scholen, toen nog zo geheten.

En nu schijnt het zo te zijn dat er hier en daar dames met hoofddoekje lopen, omdat ze ervoor betaald worden door een van de liefdadigheidsverenigingen uit de hoek van de halve maan of van een glinsterend zwaard uit een andere hoek van de wereld van de islam. Soms zijn de eisen aan zo’n sluier zo streng dat ze door kokertjes of spleten kijken. Willen zo ook les geven op scholen.

Waar is toch al die afkeurende heisa voor nodig? Laat ze toch, deze nieuwtijdse religieuzen komen er zelf wel achter dat het misschien handiger is om langzamerhand toch een wat vrijere blik te hebben. Komt tijd komt raad, denk ik.

Ik ga me maar gauw weer wijden aan de belastingaangiftepapiertjes en aan de gevolgen van het nieuwe huurbeleid voor ons huishoudentje. Ik heb nu al weer tijd genoeg gestolen van mezelf en van mijn lief.

Voorlopig blijf ik spaces leuk vinden. Binnenkort ga ik proberen of het mogelijk is om bewegende beeldjes in deze blogafleveringen tussen de tekst te mengen. Ha!, als ik dat eenmaal heb uitgevonden (gepikt bij anderen, bedoel ik) dan krijgen we hier iets anders dan deze grijze brij van letters.

Hoi.

3 Reacties op “Tijd-diefstal ? Tijdverdrijf ? Hoofddoekjes – Euehm ?

  1. Hi!Dat valt me tegen van mijzelf, ik heb veel te lang gewacht met een reactie op je uitzonderlijke verhaal. Volgens mij ben je de kraamzusters nog vergeten.Die doekies hadden natuurlijk nog meer functie, – niet alleen bedekken van de haren opdat de pastoor niet opgewonden raakt, – niet alleen bedekken van de haren om de schoonheid van je gezicht te accentueren- niet alleen om te laten zien dat je niet altijd zin hebt om je haren te wassen en zo- niet alleen om pasgeboren babietjes te beschermen tegen bacterieën en virussen – niet alleen om je wellustige buurman te tonen dat je ander werk te doen hadTsjee, volgens mij hadden ze nog veel meer functie, maar mijn tijd is even op.Groetjes hoor, en P.P. /niek1928/

  2. Jawel Niek, Vanmiddag waren ze weer op het plein in Vaticaanstad: Vrouwtjes met hoofddoekjes, geen extreme, maar toch!Kwouëtmaareffetjesegge. groetjes /niek1928/

  3. Heehee,De Nederlandse tak van goochelzoekers heeft dit berichtje ook ontdekt, zelfs in de reacties wat gevonden….Ik weet niet wat men teugeswoordigs modieus zegt, maar vroeger zeiden we dan tegen elkaar (met nadruk, daarom hoofdletters): NOU DAN BEN JE WAT!Zo, dat lucht op, dat wou ik effe kwijt. Ajo – /niek1928/