Mooi vogeltje gezien?

Bontgekleurde kanaries, of misschien wel zangvogeltjes van een andere benaming, vliegen in de sneeuw. Dachten ze vorige week in de vroege lente een plekje te hebben gevonden voor een nest, nu zijn ze aan het heen en weer vliegen. Als mens denk je dan al gauw aan ‘radeloos’ rondvliegen, maar ik denk dat je zo’n nestel-instinct niet met zo’n naam moet opzadelen.

Het is al de vraag of je van ‘instinct’ mag spreken….

Niek

7 Reacties op “Mooi vogeltje gezien?

  1. aha dus jij hebt het ook gezien…ook er van genoten? ikke wel….Hoe we het ook benoemen..ze doen het gewoon,zonder zich iets af te vragen,zonder iets te verlangen,zonder….??!!Ik probeer te leven zoals die vogeltjes die er in mijn ogen enkel *zijn*

  2. Eerlijk gezegd had ik het niet precies zó gezien toen ik het hier optikte.Ik zag de afgelopen dagen wel vogeltjes vliegen boven de sneeuw, het beschreven rondvliegen heb ik echt zitten fantaseren. Voor mij op zo\’n moment werkelijkheid.Dromen zijn géén bedrog.Toch moet ik er wel bij vertellen dat ik vroeger, als we aan tafel zaten, te eten, spelletje doen, liedjes te zingen vlak voor de schemering inviel, dan…..Dan zei mijn vader "Niek ziet ze weer vliegen", want dan zat ik af en toe naar de wolken te kijken, naar de vormen, naar het rustig voort zeilen, naar de kleurschakeringen.Zonder hulpgesprekken (ook wel gehad) ben ik er achter gekomen dat papa\’s kreet invloed heeft gehad op mijn leven. Toen had ik inmiddels ook ontdekt – uit boek en groep – dat het woord \’proberen\’ heel gevaarlijk is. Als ik mezelf bezweer dat ik iets ga proberen dan blijft het bij proberen, zo vat mijn herseninhoud dat kennelijk op. Sindsdien verander ik naar: ik ga het doen.Je space groeit steeds mooier / Niek

  3. Hoi Niek…ff een berichtje terug…idd die spaces met vierkantjes zijn soms geweldig!! wat een kleurenpracht daar he….als ik dan uit het raam kijk in ons kikkerlandje….ziet het er maar somber uit vandaag…helaas!…..Ik heb je al antwoord gegeven op mijn spacie, maar zal het hier ook nog ff doen:Ik heb weinig tot geen ervaring met een blog(of hoe je het ook noemt)…en alles zelf uitgevist, net als u…wel heb ik veel gesurfd naar andere spacers en daar wat inspiratie uit gehaald, zoals idd de indeling…..het is gewoon een kwestie van schuiven met die blokken totdat het naar je zin is..www.tboek.nl heb ik mn gastenboek weg….gratis registreren en gratis gebruiken…miss nog een tip….www.toptools.be….(de website is veranderd maar u wordt wel doorgelinkt naar de goeie) daar kunt u een berichtenbalk krijgen memobord woordfilters enz enz….snuuster maar ff…groetjesss Marina

  4. Welbedankt Marina,Help me even "snuuster" kan ik in groene boekje en woordenboek niet vinden. Waag aub even een minuutje om mij de vertaling te geven.Keep on spacing en leef fijn!Groet / Niek

  5. Goedemorgen! Niek,Hahahahaaha, sorry van mn woordkeuze…ik sta er niet altijd bij stil dat andere mensen geen gronings kennen…ik neem even een minuutje om dat woord voor u uit te leggen.snuuster…afgeleid van het woord snuffelen. snuusteren is dus eigenlijk rondsnuffelen/kijken/oriënteren.Ik hoop dat u het woord nu een beetje begrijpt…we hebben hier in Groningen ook snuusterhoekies/schuren…dat zijn dan winkeltjes waar je voor{ vaak} weinig geld leuke dingen kunt kopen…maar dan moet je wel ff snuusteren …lekker rommelen tussen de spulletjes die dus niet zo netjes opgesteld zijn…gezellig he!?Groetjes van Marina

  6. Goeie volgende morgen,Zoveel anders doen, en dan zie ik je space-antwoord (ook te vertalen naar geklets in de ruimte, toch?).Weer wat geleerd, kom ik in Groningen dan weet ik in ieder geval wat snuusterschuren zijn. Dedde bedaonkt zijt da witte war? (Daar kan je wel uitkomen hè?)Groetjes / Niek

  7. eeeeuhh…doe mn best hoor…;)