Avonturen bij de vleet

Jawel lieve flatscreenkindertjes,

Weer nieuwe ervaringen in het bitjes en bytjes-bos. Ik heb een reactie gegeven op een blogverhaal, daarop een reactie terug gekregen en uiteindelijk ook weer daarop mijn reactie teruggegeven. Het blijkt dat er een maximum aan karakters ingetikt kan worden als je een reactie naar iemand stuurt. Ik zal ze eens gaan tellen…

Waar ik niet zo blij mee ben: Ik maak een indeling van bericht, in een alinea maak ik tussen-alinea’s-met vijf spaties vooraan de regel. Of de echte alinea’s gemaakt met een witregel extra – zoals ik het tenminste zie op mijn scherm. Maar dan komt het in de andere space als een grote grijze brei, de extra spaties en de extra <Return>-s vervallen. Alles loopt achter elkaar door. Jammer, maar misschien vind ik daar wel wat op. In msn-groepen gebeurt met alinea’s hetzelfde ongeveer als ik een kopie uit Kladblok in het bericht brengt. Dat kon ik oplossen door 2 extra <Return>-s te geven om een witregel tussen de alinea’s te zien op het uiteindelijke discussiescherm. We zien wel.

Wat ik ook nog niet wist, nu geleerd: Ik, maar voor mij niet zichtbaar bij de andere space, krijg vanzelf op mijn scherm te zien dat er een reactie is binnengekomen. Ik was er naar op zoek gegaan, eerst bij de ander en daarna bij mij.

Ik heb geen idee of ik zal leren taxeren of ik zomaar bij iemand in de space kan gaan of dat het toch als opdringerig beschouwd kan worden. Ik weet wel dat iedereen zelf toestemmingen geeft, maar toch!

Hoe deze reacties gekoppeld zijn geraakt aan een heel ander onderwerp van mij moet ik nog maar eens uitzoeken als ik er tijd en zin voor heb.

Totheloochi

 

Reacties zijn gesloten.